wtorek, 4 sierpnia 2015

Kapelusz za sto tysięcy Adam Bahdaj

Tak, bohaterka tej książki jest bardzo nietypowa. Ma 12 lat, nazywa się Krystyna Cuchowska i jest szefem gangu... Ale gdy wyjeżdża nad morze do Nieborza przeżywa niesamowitą przygodę, a mianowicie postanawia wcielić się w rolę detektywa, próbując wyjaśnić tajemnicę kapelusza za sto tysięcy. A dlaczego kapelusz jest wart sto tysięcy przekonacie się gdy sięgniecie po tę świetną powieść!
Wszystko by było proste gdyby nie bardzo sprytni przestępcy, którzy cały czas wprowadzają w błąd dziewczynę wraz z jej towarzyszem Maćkiem. Mają tajemniczy plan, który ujawnia się pod koniec książki. 
Teraz może troszeczkę o tym dlaczego jest to idealna powieść dla wszystkich. Po pierwsze "z taką bohaterką, nie sposób się nudzić" (cytat z tyłu książki). Po drugie w książce cały czas coś się dzieje i nie możemy doczekać się wyjaśnienia całej sprawy. Po trzecie napisana jest w formie dziennika i prawie każdy lubi tego typu powieści :)

"Nazywam się Krystyna Cuchowska, mam lat dwanaście, przeszłam do szóstej klasy i jestem podobno dziewczynką. Ale daję słowo, to jakaś pomyłka. Od urodzenia powinnam być chłopcem i nazywać się - Krystyn Cuchowski. (...) Byłam bowiem szefem gangu (...) i ośmiu starszych ode mnie szczeniaków słuchało się mnie jak własnej matki. (cytat z książki)
I nic nie muszę już mówić :) 
Ilość stron: 173
Wydawnictwo: Literatura
Rok wydania: 2007
Cena: ok 17 zł
Ocena: 10/10
Pozdrowienia,
Madzia :)

Empik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz